PRESSMEDDELANDE SUBCASE 2016

Upptäck det senaste inom nordisk och internationell samtida cirkus under Subcase 2016. Läs hela pressreleasen nedan.

Cirkusmässan Subcase | 9 – 12 mars 2016 | Hangaren Subtopia | Botkyrka

Upptäck det senaste inom nordisk och internationell samtida cirkus på Subcase 2016, en fyra dagar lång cirkusfest i Botkyrka söder om Stockholm.

Subcase är en årlig cirkusmässa arrangerad av Subtopia tillsammans med svenska och nordiska samarbetspartners. Under cirkusveckan möts artister, bokare, arrangörer och cirkusbranch för att presentera, uppleva och diskutera det senaste inom nordisk och internationell cirkus. Under årets Subcase deltar artister och kompanier från Sverige, Finland, Danmark, Norge, Estland, England, Spanien, Brasilien och USA. Varje kväll kl. 19.00 spelas en föreställning öppen för allmänheten på någon scen i Stockholmsområdet. Totalt fyra föreställningar kan cirkusintresserad allmänhet ta del av.

Publika föreställningar Subcase 2016

Södertälje Stadsscen 9 mars kl. 19.00: Dois – Luis & Pedro Sartori do Vale
Brasilianska cirkusartisterna och bröderna Luis och Pedro i personlig föreställning om empati, intimitet, broderskap och rivalitet.  Visuell teater och cirkus mixat med bågskytte.

Dois, foto Sergio Mendes

Södra Teatern 10 mars kl. 19.00: The Moon Illusion –  Rapid Eye
I The Moon Illusion presenterar det danska kompaniet Rapid Eye ett underfundigt visuellt universum av magi, musik och lekfullhet. Jonglörerna Samuel Gustavsson och Petter Wadsten leker med tankar om optiska illusioner till intrikata beats från den danska elektronica-musikern Bjørn Sving.  Regi Lars Bethke. Biljett och mer info på Södra Teatern.

The moon illusion, Rapid Eye

Tumbascenen 11 mars kl. 19.00: The Angela Wand Show – Wounded animals
En soloföreställning som hyllar människans tillkortakommanden av och med amerikansk komedienn Angela Wand.  Med hjälp av komedi, cirkus, stand-up, roller skating, rap och en liten touch av Las Vegas berättar hon om hur glittrande fantastiskt det vardagliga kan vara!

Angela Wand, foto Klara G

Hangaren Subtopia 12 mars kl 19.00: Lähtö/Départ – WHS
Visuell och poetisk cirkusmagi inom genren magie nouvelle. Det finska kompaniet WHS gestaltar ett kärleksförhållande med ett drömskt bildspråk i ett sceniskt universum av illusioner och mystik, där absurd humor alternerar med tragedi.

whs_lahto__1024
Lähtö/Départ, WHS, foto Tom Hakala

För mer information och fullständigt program besök WWW.SUBCASE.SE